NaTioNaL Day aND HaRi RaYa ReCeptioN & GaLa DiNNeR 2011

Hari Malaysia disambut pada 16 September setiap tahun untuk memperingati penubuhan persekutuan Malaysia di tarikh yang sama pada tahun 1963. Ia menandakan penyertaan bersama Tanah Melayu, Borneo Utara (kini Sabah), Sarawak dan Singapura bagi membentuk Malaysia. Hari Malaysia telah disambut serentak bersama sambutan Hari Kemerdekaan ke-54 kerana kebetulan pada 31 Ogos tahun 2011 ini jatuh pada musim perayaan (Hari Raya Aidilfitri).

Kali ini I berkesempatan menyambut Hari Malaysia di Negara orang iaitu Bandar Saigon, Vietnam.  Walaupun tidak berkesempatan untuk menyambut dinegara sendiri dan merasa sendiri kemeriahan di padang Merdeka dan mendengar laungan kata keramat “Merdeka” akan tetapi jiwa anak merdeka masih subur dihati,,cehhh,,,,! Patriotik laa pulak I ni..hikhik..



Disebabkan kebetulan kami ada Fam Trip di Ho Chi Minh City selama 3 hari, so malam 16Sept tu kami mendapat undangan untuk bersama-sama menyambut “National Day and Hari Raya Reception & Gala Dinner 2011” di Hotel Equatorial Ho Chi Minh, Vietnam. Sambutan daripada orang ramai malam tu memeriahkan lagi majlis. Pelbagai acara seperti pertandingan Pakaian Kebangsaaan, Pertandingan Membuat & Menghidangkan Nasi Lemak dan banyak lagi. Wow.! X terasa diri berada di Vietnam kerana rata rata yang datang malam tu dikalangan rakyat Malaysia yang bekerja dan menetap di Vietnam. Event malam tu telah diuruskan oleh Consul Malaysia (Embassy Malaysia) di Vietnam. Pelbagai makanan yang dihidangkan secara buffet pada malam tersebut seperti Nasi Lemak, Nasi Ayam, Rendang, Lemang, Rojak, Laksa Peneng dan banyak lagi hidangan berkonsepkan Malaysia Menu..  Sambil Menjamu selera, kami dihiburkan dengan nyanyian lagu Patriotik dan lagu lagu Raya.. Artis dari Malaysia diundang untuk menghiburkan orang ramai..tapi I x kenal laa sape Mamat & Minah tu…hahaha..artis x glamour sangat kottttttt… haha..whatever laa.. Ermm…Bangga jadi anak Malaysia..! hehe… Pada malam itu juga, kami dipertontonkan dengan Montaj mengenai sejarah kemerdekaan Malaysia dan kami bersama sama melaungkan kata keramat “MERDEKA”.  



















No comments: